مبانی نظری راهبرد تصمیم گیری مجدد

بهترین فایل قابل دانلود و دریافت با موضوع مبانی نظری راهبرد تصمیم گیری مجددقابل مشاهده می باشد
مبانی نظری راهبرد تصمیم گیری مجدد|40086989|yoq|مبانی نظری وپیشینه تحقیق راهبرد تصمیم گیری مجدد,پیشینه ومبانی نظری پژوهش راهبرد تصمیم گیری مجدد,مبانی نظری راهبرد تصمیم گیری مجدد,مبانی نظری پژوهش راهبرد تصمیم گیری مجدد,پیشینه نظری پژوهش راهبرد تصمیم گیری مجدد, پژوهش راهبرد تصمیم گیری مجدد, راهبرد تصمیم گیری مجدد

پیشینه ومبانی نظری پژوهش راهبرد تصمیم گیری مجدد

توضیحات: فصل دوم (پیشینه ی پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی کامل به شیوه APA جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو

منبع: دارد (به شیوهAPA)

نوع فایل: WORDو قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

پایه اصلی راهبرد تصمیم­گیری مجدد این است که یک فرد در کودکی خود از سوی والدین، نزدیکان و دیگر افراد یک سری پیام­هایی دریافت کرده و در پی آن تصمیماتی گرفته­است و به دنبال آن نمایشنامه زندگی خود را می­نویسد. در درمان از مراجع خواسته می­شود که به صحنه اصلی که مرتبط با شکل فعلی­اش است برگردد و مراجع روی احساسات، رفتار، ارتباطاتی که در آن زمان داشته صحبت می­کند و توضیح می­دهد و درمانگر به او کمک می­کند تا او بتواند تصمیمات جدیدی بگیرد. این راهبرد به فرد کمک می­کند تا بتواند داستان جدیدی در مورد زندگی­اش بنویسد. درمانگر مسئولیت انجام مراحل را به عهده می­گیرد (تا حدی شبیه به رهبر گروه)، امّا مسئولیت انتخاب­ها بر عهده مراجع است. (آلن،2009)

باب و مری گلدینگ از این نظریه پیروی می­کنند که وقتی شخص در مورد مشکلی گیر کرده­است این بدان معنا است که دو بخش از شخصیت او با نیروی یکسان به دو جهت مخالف فشار وارد می­آورند. نتیجه تنها این خواهد­شد که شخص انرژی زیادی را صرف می­کند ولی به هیچ­جا نمی­رسد، این وضعیت تنگنا نامیده می­شود. گلدینگ نظریه­اش را با به تصویرکشیدن تنگناها به عنوان چیزی که بین حالات مختلف من اتفاق می­افتد، بسط و توسعه داد. در درمان برطرف­کردن تنگناها معمولاً با روش گشتالت، معروف به « روش دو صندلی رو­به­روی هم » انجام می­پذیرد. مراجع بخش­های متضاد خودش را در صندلی­های مختلف تصور می­کند، سپس به نوبت خودش هریک از آن بخش­ها می­شود و گفت­وگویی را به منظور حل تضاد انجام می­دهد. در طی این روند، احساس­های سرکوب­شده «کودک» ممکن است اغلب به سطح بیایند. (استوارت و جونز، 1987، ترجمه دادگستر، 1386)

کاربرد نظریه تحلیل تبادلی به همراه تکنیک­های گشتالت با هدف رسیدن به قرار داد مراجع است. این روش خیلی ساده است، ابتدا از مراجعین خواسته می­شود تا احساسشان را که تجربه می­کنند توضیح دهند و آن­ها را به زبان خودشان بیان­کنند. بعد از مراجع خواسته می­شود که شرایط مشابه آن در کودکی داشته را توضیح­دهد. فرض این فرآیند این­است که در شرایط پراسترس مردم راه­های آشنای دیدن دنیا را تجربه می­کنند و الگوهایی را که به موازات تصمیمات گذشته­شان است را دوباره عمل می­کنند. بعد از اینکه با صحنه نمایش اوّلیه تماس ایجاد شد، تکنیک­های گشتالت برای بیان احساسی که در ابتدا حل نشده بودند، مورد استفاده قرار می­گیرند. نتیجه این فرآیند درمان و رشد شخصی فرد است. اغلب مراجعین برای درک عینی شرایط اصلی و اینکه چگونه آن­ها زندگی­شان را به پایان رساندن « نمایشنامه اوّلیه » وفق داده­اند، آمده اند. روش تصمیم­گیری مجدد برای درمان افرادی که با پیام­های والدی منفی زندگی می­کنند، مؤثر است. (سرات، 2002)

چگونگی شکل­گیری راهبرد تصمیم­گیری مجدد

امروزه 3 مکتب اصلی در تحلیل رفتار متقابل قابل تشخیص است و درمان­گران معمولاً از روش­های تلفیقی استفاده می­کنند. مکتب کلاسیک که اریک برن ارائه داد، مکتب تصمیم­گیری مجدد که باب و مری گلدینگ پایه­گذار آن بودند و نظریه تحلیل تبادلی را با روش­های درمانی گشتالت ترکیب کردند. مکتب سوم، مکتب نیروگذاری روانی است که شیف پایه­گذار آن بود. در این مکتب مراجع تشویق می­شود که به دوران کودکی بازگشت کرده و سپس فرصتی می­یابد تا خود را دوباره انجام­دهد. (جونز و استوارت، 1987، ترجمه دادگستر، 1386)

تحلیل تبادلی بعد از استقبال مردم در دهه1970، به دلیل زبان اسرارآمیز و ضعف پژوهشی به تدریج جایگاه خود را به عنوان یک نظام روان­درمانی شاخص، از دست داده­است. با این حال تحلیل تبادلی نیروی مقوله قدرتمندی برای دیدگاه­های میان­فردی بوده­است. آینده تحلیل تبادلی در ترکیب­شدن آن با نظام­های دیگر روان­درمانی نهفته است. تحلیل تبادلی در زوج­درمانی، خانواده­درمانی اغلب با نظریه سیستمی ترکیب می­شود. راهبرد تصمیم­گیری مجدد، تحلیل تبادلی را با گشتالت­درمانی پیوند می­دهد و بسیاری از تحلیل­گران تبادلی خود را با مکتب وجودی ارتباط می­دادند. (پروچسکا و نورکراس، 2007، ترجمه سید محمدی، 1389)

شالوده متون تحلیل تبادلی این است که، موضع زندگی هرکس را می­توانیم تغییر دهیم همچون اشخاص این مواضع را با نوعی تصمیم­گیری اتخاذ کرده­اند. در تحلیل تبادلی به این کار، « تصمیم­گیری مجدد» می­گویند. یعنی «واقف­شدن بر اطلاعات ضبط­شده، منسوخ­داشتن آن­ها و اتخاذ تصمیمات جدید» (منینگر، 1994، ترجمه فیروز بخت، 1384)


مطالب دیگر:
🔗پاورپوینت آموزش نقشه کشی معماری🔗پاورپوینت بازار کارا و تحقیقات بازار سرمایه در حسابداری🔗پاورپوینت جزوه تحلیل سازه دو🔗دانلود پاورپوینت معماری subsumption در رباتیکز🔗پاورپوینت کاربرد احجام و اشکال هندسی در معماری🔗پاورپوینت موزه گوگنهایم فرانک لوید رایت🔗پاورپوینت تراک میکسر و انواع آن🔗پاورپوینت معرفی شهر اصفهان🔗پاورپوینت کف پوش های سه بعدی اپوکسی🔗پاورپوینت طراحی سه بعدی مقرنس با استفاده از تری دی مکس🔗پاورپوینت مشخصات طاق پیروزی GRANDE ARCHE🔗پاورپوینت معماری بیونیک و برج بیونیک شانگهای چین🔗پاورپوینت تئوری ها و بدیهیات اصول و مفاهیم حسابداری🔗پاورپوینت حسابداری شهرداری ها🔗پاورپوینت حسابداری علم است یا هنر🔗پاورپوینت کتاب حسابرسی 2 پیام نور پرویز گلستانی🔗پاورپوینت حسابداری ناب🔗دانلود پاورپوینت بررسی مسئولیت متصدی حمل و نقل دریایی کالاهای ویژه🔗دانلود پاورپوینت پلاستیک و کامپوزیت🔗دانلود پاورپوینت نقش تغذیه در بیماران سرطانی🔗پاورپوینت بررسی ارتباط بین شیوه های تامین مالی و ارزش شرکت در چارچوب چرخه عمر شرکت🔗دانلود پاورپوینت درس حسابداری صنعتی 1🔗دانلود پاورپوینت درس حسابداری صنعتی 2🔗پاورپوينت فیزیولوژی تکمیلی کم ابیاری🔗دانلود پاورپوینت ترمیم و مقاوم سازی ساختمان